Hoe ver gaat jouw passie? Sharp FanLabs!

0

Sharp FanLabs verloot vier keer twee ‘FANtastische Tickets’ voor de openingswedstrijd in Warschau!

Met nog minder dan 100 dagen te gaan voordat een van ’s werelds grootste sportevenementen losbarst, maken voetbalfans in Europa zich op voor UEFA EURO 2012™. Als EUROTOP sponsor van de Europese voetbalkampioenschappen, lanceert Sharp, met FanLabs, een uniek onderzoek dat inzicht geeft in de emotionele beleving van voetbalfans. Met de promotie rond de zogenaamde ‘FANtastische Tickets’, geeft FanLabs niet alleen een antwoord op de vraag: “Wat voor een fantype ben jij?”, maar biedt het fans tevens de mogelijkheid om felbegeerde kaartjes voor de openingswedstrijd op 8 juni in Warschau te winnen en de aftrap van het toernooi bij te wonen.

 

Houten, 29 februari 2012 – In de aanloop naar UEFA EURO 2012™ laten steeds meer Europese voetbalfans zien dat zij ware voetbalfanaten zijn. Nederland aast op een overwinning op Duitsland tijdens het eindtoernooi: meer dan 53% van de Oranjesupporters zijn erop gebrand het Duitse elftal te verslaan. Meer dan 15% van de Engelse supporters geven aan dat zij hun huisdier vernoemd hebben naar een speler van het nationale team. En de Russische fans gaan nog een stapje verder, 30% geeft aan zich een maand lang te willen onthouden van seks in ruil voor de eindoverwinning van hun nationale team. Ook de Polen zijn erg betrokken: 80% zegt hun huis en auto in de kleuren van het nationale team te verven ter voorbereiding op het EK. Dit zijn de eerste conclusies van Sharp FanLabs. Door hun ‘FANtastische’ passie met Sharp te delen, maken Europese voetballiefhebbers kans op vier keer twee “FANtastische”kaarten voor de openingswedstrijd tussen Polen en Griekenland op 8 juni; inclusief vliegtickets, overnachting, en een exclusief bezoek aan de Sharp FanLabs truck. Elke deelnemer die tussen 29 februari en 14 maart de test doet op www.sharpfanlabs.com maakt kans op deze prijs. Op basis van de hoogste testresultaten wordt bepaald welke fans deze “FANtastische Tickets” winnen en dus aanwezig zijn bij de openingswedstrijd op 8 juni in Warschau.

 

Personen die regelmatig Facebook gebruiken kunnen de test via www.facebook.com/sharpfanlabs doen. En zij die vaak onderweg en in het bezit van een smartphone zijn, kunnen de mobiele applicatie voor iPhone, iPad en Android-besturingssystemen downloaden. Door het beantwoorden van een paar vragen wordt direct geanalyseerd wat voor fantype iemand is. Op basis hiervan krijgen de deelnemers een persoonlijk fanprofiel dat eenvoudig vergeleken en gedeeld kan worden met vrienden. Van de ´Deeltijdfan´ of ´Bankzitter´ tot de ´Rasoptimist´ of ´Liefhebber´ – iedereen past in een van de 16 archetypes. Sharp FanLabs biedt iedereen de mogelijkheid om actief deel te nemen aan het grootste, vergelijkende onderzoek naar voetbalfans in Europa. Om nog meer te ontdekken over de emoties van voetbalsupporters tijdens de wedstrijden van UEFA EURO 2012™, wordt het FanLabs laboratorium op wielen ingezet. In een speciale truck is er plaats voor zestien mensen waar experts biometrische analyses uitvoeren om zo inzicht te krijgen in hun emoties tijdens het kijken van een wedstrijd van hun favoriete elftal. De FanLabs truck is aanwezig in de speciaal ingerichte Fanzones tijdens UEFA EURO 2012™ in Polen en Oekraïne.

 

Via de verzamelde data van www.sharpfanlabs.com, de mobiele applicaties en de uitkomsten uit de biometrische analyses geeft Sharp een uniek inzicht in de Europese fancultuur.

 

Dit materiaal mag vrij gebruikt worden voor perspublicaties. Afdruk kosteloos, bewijsexemplaar gewenst. Voor specificaties en productafbeeldingen kunt u terecht op onze website www.sharp.nl.

 

Meer informatie via:

 

www.sharp.nl
www.youtube.com/user/SharpEurope
www.facebook.com/SharpEurope
www.twitter.com/Sharp_Europe

 

Over Sharp EUROTOP-sponsoring
Sharp is EUROTOP-sponsor voor de Union of European Football Associations (UEFA). Deze sponsorovereenkomst stelt Sharp in staat gebruik te maken van UEFA-toernooien tijdens deze periode. Na het EK onder 21 jaar en de kwalificatiewedstrijden voor UEFA EURO 2012™ in 2012 bereikt de sponsoring in juni en juli 2012 een hoogtepunt met het eindtoernooi van de Europese voetbalkampioenschappen in Polen en Oekraïne, die samenvallen met het 100-jarig bestaan van Sharp. De sponsoring komt ten einde in december 2013 met het Europees kampioenschap futsal 2012, het Europees kampioenschap voetbal onder 21 van 2013 en het Europees dameskampioenschap in 2013. Voor de sponsoring van de UEFA maakt Sharp gebruik van haar jarenlange ervaring op het gebied van sportsponsoring.  

 

Share.

Laat een reactie achter